Duktig student

Ibland ska man ha lite tur också! :)

Cyklade till jobbet vid 10.30. Svinkallt och enstaka regndroppar men inte värre än att jag klarade mig utan regnkläder. Strax efter att jag kommit fram började det stänka mer, och ett tag regnade det rätt rejält. Sen, när jag skulle hem vid 17.30, då lättade det igen. Uppehåll på hela turen. Men jag hann inte mer än in genom dörren hemma så började det SNÖA!!



Hur det gick med uppsatsen? Jodå, nu är jag igång. Våndades en stund och gjorde en del annat (bokplastning kändes liksom lättare att ta tag i) men till slut var jag ju tvungen att börja. Och det blev uppåt 1000 ord. Vi ska räkna ord, nämligen. Inte sidor. Uppsatsen ska vara på 3500-4000 ord. Basta.

Återstår dock att se om kollegan tycker jag är på rätt spår!! :)
_ _ _ _ _

Igår var det stabilt fint väder hela dagen:





   

Nu ska jag ta laxen och grönsakerna ur ugnen - är skrubbsulten, då jag glömde ta med matsäck till jobbet. Sen ska jag göra fruktsallad och vispa massor med vaniljvisp - och så blir det horisontalläge i soffan med Avatar i DVD-spelaren!

God kväll!!
_ _ _ _ _

OJ!!!

Registrerade precis mina Sykle til jobben-minuter, och håll i er: jag ligger på 30:e plats
- av 7460 deltagare!!!! Är det möjligt?!?!

Och Mosjøen vgs ligger på 251:a plats, av totalt 1384 lag. Men... än så länge är vi bara två kollegor som registrerat oss - och det är bara jag som fyllt i minuter. Så just nu är det jag som ensam håller ställningarna. Synd att den andra deltagaren inte väntade med att registrera sig - det skulle ju dubblat antalet minuter per deltagare och flyttat oss nästan 100 platser uppåt i statistiken... :)

Fast det är klart, många har inte börjar registrera sina aktiviteter än, man kan gå in i efterhand och göra det - så jag rasar väl neråt vad det lider.

Den som leder är uppe i 1125 minuter - själv ligger jag på 420. Ska ut och gå ett par timmar imorgon har jag tänkt, nu har tävlingsdjävulen vaknat... :)

Och vet ni vad, nu är jag snart uppe på toppen av Krutfjellet, snart börjar det luta utför!!
_ _ _ _ _

HEHEHE!

"En laptop? Det trodde jag var en bikiniöverdel för samer."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0