Rätt bok till rätt elev

En elev imorse:

- Vet du, den där boken du rekommenderade? Jag läste ut den på två dagar, den var skitbra!
Det är den första boken jag nånsin läst.

Yes, där träffade jag rätt!!!! :)

Vad jag tipsade om? Prinsessan och mördaren av Magnus Nordin.
_ _ _ _ _

Ikväll är det - ÄNTLIGEN - dags för quiz igen!!! Egentligen startade säsongen redan förra veckan
men vi hann inte få ihop ett lag. Nu tar vi dem!! :)
_ _ _ _ _

Customer: I am looking for a globe of the earth.
Librarian: We have a table-top model over here.
Customer: No, that's not good enough. Don't you have a life-size?
Librarian: [pauses] Yes, but it's in use right now.


Fniss!! :)


Kommentarer
Postat av: TinaO

Ja, det är häftigt när man får veta att man träffat så rätt. Synd bara att det inte är värt något i kronor och ören, if you know what I mean... ;)

2010-10-05 @ 07:18:17
URL: http://tinaottosson.blogg.se/
Postat av: Jenny

I know what you mean, yes... fast jag ska inte klaga, fick löneförhöjning igår!! Utan att jag tror det har nån koppling till boktipsandet, dock. Handlar nog mer om de 4500 läroböckerna... :)

2010-10-05 @ 09:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0