Biskvidags

Jag hade bestämt mig för att starta riktigt tidigt i år, för att undvika stress på slutet. Vad jag pratar om? Chokladbiskvibak och den kommande högsäsongen. Men tror ni det funkade? Njet. Bakade visserligen en laddning för ett par veckor sen, men den blev alldeles misslyckad. Jätteplatta sockriga bottnar. Det händer ibland, utan att jag har en aning om varför. Måste nästan vara nåt med mandelmassan, eftersom jag gör på samma sätt varenda gång. Kakorna går att äta, jovisst - men de blir inte alls lika bra. Och jag vill helst inte sälja dem. Nu går de i och för sig åt i alla fall (en burk för att muta vaktmästaren att köra mitt kylskåp till verkstad, en burk till den som hjälper mig att frakta kylskåpet hem igen... och så vidare) men vad gäller beställningsbakning stod jag lik förbaskat på noll. Så nu ikväll har jag bakat en ny laddning. Tack och lov ser kakorna ut som de ska! Men... eftersom jag redan fått flera beställningar så försvinner de här efter helgen. Snopet. Det blir till att baka ännu mer! :)


_ _ _ _ _

Jag har hamnat i nåt slags moment 22. Borde lämna bilen hemma och promenera till jobbet. Men nu har jag ont i ett knä. Så jag tar bilen i alla fall. Fast jag tror att knäet strejkar för att jag gör nån slags konstig vridrörelse när jag kliver i och ur bilen. Hm. Cykel, kanske?

Får fundera på saken.

Imorgon ska jag hur som helst traska runt på stan. Det är marknad!! Tiendebytte, närmare bestämt - Norges äldsta marknad. Denna brukar förknippas med regn och rusk, fast i år verkar det enligt prognosen ska bli fint. Håll tummarna! :)

Jag tar med kameran (SÅKLART) och har faktiskt en arbetsuppgift under dagen. Två av våra klasser är aktiva under marknaden - kockeleverna ska stå i mattältet (för det är matfestival också) och eleverna på barne- og ungdomsarbeid (typ barn och fritid) ska ha "barnparkering" där föräldrar kan lämna sina telningar en stund medan de gör ärenden. Och jag ska skriva några rader för hemsidans räkning!

Kommentarer
Postat av: Eva mfl

KOM TILL UMEVÄGEN MED GOKAKORNA - VI BLEV ALLA LIKA SUGNA!!!

2010-09-25 @ 15:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0