Övik t/r

Lååång dag idag - uppe med tuppen och har nu precis kommit "hem" till Vännäsby igen. Det blev en trevlig dag hos ex-kollegorna på Park (trakasserade alla jag mötte och har pratat tills jag blev alldeles hes, hehe). Upptäckte dock att den uppsats jag tänkt skriva skiter sig i nuvarande form då jag fattat helt fel vad gäller Svenska A och Svenska B:s kompabilitet med undervisningen i norska på vg1 och vg2. Typiskt. Får ägna lite tid åt att tänka om och tänka nytt, men nåt på samma tema blir det hur som helst. Tycker själva idén med jämförelse av litteraturundervisningen i de båda länderna är för bra för att släppa helt och hållet.

All tid ägnades dock inte åt uppsatsen - jag hann både skvallra, kramas, prata strunt och äta påskbakelse också! :)

Sen bar det av ner på stan för fika med tjejgänget. Mysigt som alltid! Och så hängde jag med Eva hem till henne efteråt - och fick se den fantastiskt fina lägenheten med allt från imponerande takhöjd till pigkammare. Stilig.

Innan jag vände norrut igen hälsade jag på hos Berit och Kurt. Skulle liksom bara titta in en snabbis
- det blev två timmar... :)

Nu blir det möjligen ett par dagars bloggtorka - om jag inte får liv i den gamla datorn på Holmön. 
Vilket är högst osäkert.

Bis später!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0