Sommardäck

Hoppsan. Snart är det dags att byta däck - och mina sommardäck är så slitna att jag måste ha nya. Jag som trodde att jag hade oceaner av tid - nu är det ju bara ett par veckor innan dubbdäcken ska av. Så idag tog jag mig i kragen, och efter jobbet körde jag först till Mekonomen på Øya för att sondera terrängen, och sen vidare till Dekklageret nere i hamnen. Det skiljer inte så mycket prismässigt, så då återstår att bestämma om jag ska satsa på Bridgestone, Michelin eller Continental. Enligt det senaste NAF-testet verkar Continental vara rätt val.



Och när jag ändå var på andra sidan älven passade jag på att fotografera det som hittills
rasat nerför fjällsluttningen.



Ser visserligen ut att vara på behörigt avstånd från byggnaderna längs Sjøgato,
men man vet ju aldrig...



Imorgon brakar det lös - Bysprinten!! Jag har letat fram mina svenska flaggor... :)

Förresten, jag börjar bli en riktig linslus. I förrgår var jag i tidningen IGEN. Varför då då? Jo, för att reportern hade fått nys om en invandrad bibliotekarie som hejar vilt på de blågula! :) Duktig skribent, inte lika driven fotograf - han fotade mig uppflugen i en snödriva med svensk flagga i handen. Och vad tror ni hände när jag hamnade i en sån vinkel att jag skulle titta ner på fotografen? Just det. Dubbelhakan hamnade MITT i bilden. Aaagh. Tappra elever kommenterade att "du var fin på bilden i tidningen, Jenny" men jag vet inte riktigt om det hamnar i kategorin smicker eller extrem närsynthet. Nåja.

Möjligen scannar jag artikeln och lägger ut den efter helgen. För själva texten blev rätt bra. Kanske kan jag censurera bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0