Inför valet

Nu har jag upptäckt en av konsekvenserna av bomben i Oslo 22/7. Häromdagen beställde jag broschyrer med information om höstens kommun- och landstingsval - men nu har jag fått svar att "på grunn av hendelsen i Regjeringskvartalet har vi dessverre fortsatt ikke tilgang til vårt publikasjonslager. Vi vil derfor ikke ta imot bestillinger på publikasjoner, og beklager de ulemper det medfører for den enkelte"

Nä, just ja. Det visste jag ju egentligen, men glömde alldeles bort det när jag skickade beställningen.

Det blir till att hänvisa eleverna till nätet, då. Vilket de hur som helst säkert föredrar. Vi har lagt ut en artikel på hemsidan med en del nyttiga länkar.

Och så ska jag ta en sväng på stan, alltid står det väl representanter för ett eller annat parti och delar ut information.
_ _ _ _ _

Blåbärstur med Unni ikväll! Fast på vårt bästaste ställe hade det redan varit folk. Grr! Å andra sidan, ut från de bär som var kvar verkar de inte vara riktigt fina i år (vilket jag ju också upptäckte på Korgfjellet häromdagen). Men det blev nån liter i alla fall. Och vi hade trevligt, som vanligt! :)

Dessutom visade sig regnbågen i all sin prakt...


_ _ _ _ _

Läromedelsutlåningen? Jo tack. Jag lever...! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0