Bra med kyla?

Pöh!

Skruva ner temperaturen - och bränn kalorier står det i dagens Expressen.
Fan tro't... då skulle jag vara pinnsmal nu. Men icke. Tvärtemot!!

Å andra sidan är det inte av ovanstående orsak som jag sitter och huttrar i lägenheten emellanåt - utan för att elen är så dyr. Dumsnål tror jag man brukar kalla det.

Och i sovrummet har jag skruvat av värmen helt - det är mycket skönare att sova då!! Men ganska kallt och motigt att kliva upp på morgonen. För det mesta ligger temperaturen då på 11-12 grader, men när det var som kallast ute gick det ner till +7. Och flera krukväxter tackade för sig.

Uppdatering 4/2: det var nån som undrade hur det kommer sig att det blir så kallt
i sovrummet. Huset är väl isolerat, liksom? Jo då. Men jag har fönstret på glänt...!


Vet ni vad jag skulle vilja ha? En kamin. Det är nåt särskilt med riktig brasvärme!! Syrran och Rickard har TVÅ kaminer. Avundsjuk? Hm. Jo! :)
_ _ _ _ _

Jag har fått en ny skrivare i biblioteket! Eller - helt ny är den ju inte. Det är den gigantiska nätverksskrivare som varit placerad i ett hörn i matsalen och där eleverna kunnat skriva ut från sina bärbara datorer. Men det har varit så mycket tjafs och skadegörelse när ingen vuxen har varit i närheten och hållit koll på eleverna, att nu ska vi prova att ha den inne i biblioteket istället. IT-killarna litar på att jag kan hålla eleverna under uppsikt. Jojo...!



Kan inte påstå att den är vacker. Och utsikten från min plats i lånedisken blev hux flux rätt begränsad (fatta vilken koloss!). Men å andra sidan ser jag för mig att jag kommer få fler besökare i biblioteket - inte minst de som nästan aldrig kommer hit annars men som nu måste titta in för att hämta sina utskrifter. Inte helt fel - kanske jag kan passa på att frälsa dem samtidigt! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0