Mot ljusare tider

Jisses, nu är det ju ljust när jag går till jobbet! Mosjøen kl. 07.30:



Lite senare, med solen som lyser mot fjällsidan:



Ahh... varför var det inte sånt väder i helgen när jag var ledig??? Å andra sidan hade jag aldrig kunnat sitta still och läsa rapporter i så fall. Fast enligt det senaste informationsbrevet från universitetet blir det fokus på läroplaner först på nästa träff, i mars. Suck. Hur mycket tror ni jag minns av det jag läst om en månad??
_ _ _ _ _

Elev: Jenny, har du några böcker om demokrati och politik och sånt?
Jag: Jodå. Vad är det du ska ta reda på?
Elev: Vet inte. Allt om politik, typ.
Jag: Hm. Menar du vilka partier vi har, eller om olika ideologier, eller...?
Elev: Hur Stortinget funkar. Tror jag.

Aha. Det gjorde saken enklare!
_ _ _ _ _

Gissa vem som gett kaktusen på jobbet åt pipsvängen för mycket vatten...?



Hm. Inser när jag tittar på bilden att nån säkert kan få för sig att komma med en
spydig kommentar. Jag tar chansen...


Kommentarer
Postat av: Rickard S

Ok, jag säger inte något då ;)

2011-02-23 @ 09:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0