Puh...

Nästa vecka åker jag till Bodø för den första träffen på pedagogikkursen. Vi har fått besked om att läsa igenom två rapporter inför denna träff. Den ena heter Læreplan, læreverk og til-rettelegging for læring: analyse av læreplan og et utvalg læreverk i naturfag, norsk og sam-funnsfag. Den är på 196 sidor. Den andra heter På vei fra læreplan til klasserom: om læreres fortolkning, planlegging og syn på LK06. Den är på 126 sidor.

Jag har idag plöjt 125 sidor i den första rapporten. Vilket innebär att jag har typ 200 sidor kvar att läsa imorgon. För på måndag är det ju quiz och på tisdag morgon går tåget 04.58. Det som ska läsas måste läsa i helgen. Dock inte ikväll, för jag ska hem till Unni om en stund. Och lämnar rapporterna därhän! :)

Vad jag tycker om det jag läst hittills? Nja. Jag kan inte påstå att jag tycker det är särskilt intressant. Vissa delar, kanske, som rör gymnasiet, men hittills handlar nästan allt om läro-böcker för åk 2, 5 och 8. Jaja.
_ _ _ _ _

Egentligen hade jag och Unni tänkt oss till Sandnessjøen på shoppingtur idag. Fram till igår kväll var det klart och kallt och perfekt väder för en biltur ut till kusten. Och från och med imorgon bitti ska det bli klart och kallt igen. Men just idag vräker snön ner, och ute i havsbandet är det snöblandat regn med hård vind. Så vi ställde in turen. Ingen höjdare att köra längs slingervägen ut genom Leirfjord kommune en sån här dag, och dessutom med risk att bli fast i Sandnessjøen om det blåser så mycket att Helgelandsbrua stänger för trafik (jo, det är en reell risk, det händer nån gång ibland). Så nu hoppas vi på bättre väder nästa helg!! Det är ju ingen vits att åka imorgon, i Norge är i stort sett allt söndagsstängt.
_ _ _ _ _

Nu har Eva och Rickard äntligen internetuppkopling i sitt hus!! Så hon skickade lite nya
Rasmusbilder till mig imorse - lilleman gillar att krypa upp på hyllan under soffbordet:



Mys med pappa och Hästen:



Puss på dig, gullunge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0