Lycklig knatte

Har ni sett så lycklig Rasmus är i sin nya speedway-gåstol som han fått av farfar & Lotta:



Vrooom vrooom vrooom!! Hans mamma och pappa har fullt sjå med att rädda alla grejer som
kommer i hans väg... :) :)

Jag har insett att det är alldeles för länge till sportlovet - det är först i mitten av mars. Så länge kan jag ju inte vänta!! Så jag åker nog hem en helg i början av februari för att pussa och krama den lille krabaten. Han ska inte få en chans att glömma mostertante...
_ _ _ _ _

Tog en morgonpromenad runt Åremma. Pust och flås igen. Formen är inte riktigt vad den borde vara. Dessutom blåste det riktigt kallt, så jag var utrustad med täckbyxor. Gamla täckbyxor - sen början av 90-talet. De värmer bra, men sitter som korvskinn (det är ett smärre under att jag får på mig dem över huvud taget, de måste varit jättestora på den tiden) - så det är lite tungt att gå i dem. Begränsad rörelsefrihet om man säger...

Fin tur i alla fall! Lite bilder av vinterhimlen:








_ _ _ _ _

Snubblade över ett recept (ja, fast inte på promenaden, alltså) på kycklinggryta med kokosmjölk och Santa Maria Kerala curry spice mix. Jag har tagit kycklingfiléerna ur frysen och återkommer med rapport senare. Det verkar gott, i alla fall! :)


Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken helg kommer du hem? När har ni sportlov? Vad gör du helgen v. 10? Tänker lite högt bara, men skadar ju inte att klura lite.

2011-01-15 @ 16:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0