Mer regn

ÄNNU mer regn. Så imorse kompletterade jag min utstyrsel med den där knallgula sydvästen som arbetsgivaren gav i julklapp till alla anställda för ett par år sen. Den är faktiskt riktigt bra! :)

Vägen till jobbet är numera en blandning av ishalka, snösörja och decimeterdjupa insjöar. Ingen höjdare. Nu samlar jag mod för att traska hem... eller borde jag säga plaska...?


_ _ _ _ _

Som medlem i skolans webbredaktion fixar jag lite av varje - häromdagen intervjuade jag en grupp polska lärare på besök i Mosjøen. En av dem talade (förutom polskan) lite tyska, en annan lite franska - men tack och lov hade de med sig en kollega som tolkade till engelska! Fast ni skulle sett mina anteckningar - ett sammelsurium av svenska, norska och engelska. Och en del ord som jag inte kunde tyda alls. Hm.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0