Julen i bilder

Hehe, bli nu inte överraskade om typ vartannat kort föreställer en liten herre
- han har liksom spelat huvudrollen hela julen! :)

Förresten - jag har också haft närkontakt med hans tänder. Som är väldigt vassa.
Och som han med förkärlek sätter i mostertantes dubbelhaka med full kraft. AJ!!


Nyduschad

I början av julveckan skulle pappa komma iland från Holmön. Men så fick färjan motorhaveri...
och efter ett par dagar sattes det in helikopter istället. Så jag körde ner till Norrfjärden och
hämtade honom.





Dagen efter fick man dock igång färjan igen och den gick hela julen om än
med vissa förseningar på grund av isen.


Rasmus i sitt babygym


Rasmus med pappa Rickard på julafton


Rasmus med sin mamma, mormor och morfar


... och med en av julklapparna, en häst från Kjell & Laila. Och såklart - den skulle provsmakas!
Som morfadern konstaterade efteråt: "Den ser alldeles svettig ut". Jodå, lilleman dreglar nåt
fantastiskt! :)



Julgranen i centrala Sävar




En morgon vaknade vi av att det dundrade och väsnades utanför. Det visade sig att det var
förberedelser för det dagis som ska öppna i ålderdomshemmets bottenvåning. Det skall sättas
upp ett staket - och det var när stolparna skulle ner i den stenhårda marken som hela huset
började skaka...Småbarn och gamla tillsammans - kanske en ny typ av generationsboende...?



Läser bok med mamma. Boken har Rasmus fått av farmor Lisen.


På biltur med mamma och mostertante till IKEA i Sundsvall!


Mys i soffan med morfar


Mor & son på nyårsafton




Mammas fina amaryllis - där alla klockor slog ut samtidigt!


Typ 300 renar mellan Vännäs och Lycksele igår...


Jättefallosen i Lycksele - en skapelse av snö och is som innan vintern är över brukar bli
typ 30 meter hög!



Blek vintersol i Lycksele






Vintervackert i Västerbottens inland!

Idag började jag alltså jobba igen. Kul att träffa Unni och alla andra! Och massor att ta tag i. Men först en förmiddag med diverse information från rektor och andra. Allt var, ärligt talat, inte lika intressant. Och när en av dem - jag nämner inga namn - inledde en genomgång med att säga att "i utgångsläget har vi ett bra utgångsläge", då höll jag på att ge upp. Kom till saken!!

Nåja. Efter lunch satte jag full fart. Vilket jag tänker fortsätta med imorgon.

Ikväll ska jag hälsa på Unni, vi har ju inte träffats på flera veckor och har massor
att prata om!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0