Solnedgång

Ikväll har jag cyklat till Bergudden och sett solen gå ner över Sverige. Eller ja, fastlandet då.



Det är enda nackdelen med att bo där vi bor på ön. Ingen kvällssol.
Men annars har vi det toppen!!

Annars då? Tja, jag kan konstatera att jag och pappa har heeelt olika dygnsrytm (fast det är ju ingen nyhet). När jag kom in för att äta frukost vid 8-snåret satt han och filéade abborre - som han fiskat imorse nån gång, när han ändå var ute och vittjade laxfällorna. Morgontidig herre. Å andra sidan, nu har han sovit i ett par timmar och jag har inte gått och lagt mig än. Tillsammans täcker vi in och är vakna på dygnets alla tider! Nästan.

Det här har varit en halvlat dag. Rensade ogräs bland ärtskidorna och i rabatterna, vattnade nyss nämnda odlingar, bakade en kaka till kvällskaffet - men annars har jag inte gjort så mycket nytta. Har bränt mig på ryggen (lär mig aldrig att första gången i bikinitopp ska man inte vara ute för länge). Och hunnit 100 sidor till i Karin Slaughter-boken. Som är skitspännande. Fast läsning blir liksom inte riktigt prioriterat, det är så mycket annat som ska hinnas med. Imorgon ska pappa börja slå åkrarna, så nu blir det ett par dagar med höräfsning. Hoppas det blir en aning svalare, man har blivit svettig bara av att tänka de senaste dagarna...

God natt! Nu tar jag min bok under armen och knallar ut till bagarstugan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0