Bokinkast

När jag inte är på plats - eller när biblioteket är stängt - så är tanken att
återlämning skall ske i denna, som står i gången utanför biblioteket:



Observera att det är svensk text på den!! :)



Men det är inte så många som använder den. Istället brukar jag hitta en hög med böcker, filmer, tidskrifter och post-it-lappar på lånedisken när jag kommer tillbaka (för jo, biblioteket är vanligtvis öppet även om jag inte är där). Och det är väl i och för sig helt OK för min del - men jag brukar påminna elever och lärare om att så länge som lånen inte avregisterats är man faktisk ansvarig och om någon annan kommer och plockar med sig det som ligger på disken kan man riskera att bli ersättningsskyldig.

Men inte heller det biter på dem...

Så nu har vaktmästarna hjälpt mig att fixa ett bokinkast i kontordörrren rätt vid sidan av lånedisken, och när jag beger mig ut i världen (som t.ex. på tvådagars studiesamling i Bodø) sätter jag numera upp en stor skylt på disken med uppmaning om att lämna böckerna i inkastet, och så en stor svart pil som pekar mot detta. Och baske mig, det fungerar!! :)

Innan:



Efter:



... och från insidan:



Är faktiskt ganska nöjd med konstruktionen! Även om jag erkänner att det inte var min idé... :)
_ _ _ _ _

Saknar lille gullgubben...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0