Stängt

Jojo. Det är oväder så det räcker till och blir över: Saltfjellet är stängt för både bil- och tågtrafik.

Vilken jädra tur att jag hann hem igår!!!

Dessutom är Krutfjellet och Umbukta stängt. Tittar man på Vegvesenets översikt över
fjällövergångar i Nordnorge så visar det sig att just nu (kl 9.15) är 17 av dem är stängda,
eller bara öppna för kolonnkörning!!!

Här i Mosjøen är det snöbyar och blåsigt, men inte SÅ illa.
_ _ _ _ _

PS. Uppdatering kl 10: över 70 vägar är stängda i Nordnorge!!

_ _ _ _ _

PS. Uppdatering kl 12: nu är det full snöstorm även här - jag ser knappt parkeringen utanför mitt fönster!!!



Håhåjaja. Och jag tog bilen idag. Hoppas jag inte kör fast på hemvägen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0