Nattöppet

Egentligen hade jag och Unni planer på att pipa iväg till Mo efter jobbet idag, då de annonserat om nattöppet. Men så upptäckte vi att butikerna i Mosjøen bestämt sig för samma sak. Därmed blev det julklappsshopping på hemmaplan istället!

Trots +8 och få synliga tecken på att julen närmar sig kom vi faktiskt igång med inköpen. Jag har nu en julklapp var till mamma, pappa, Eva och Rasmus på plats! (och innan svågern undrar om han är bortglömd: nejdå, alls icke)

Var lagom mosig när jag kom hem, men tog mig i kragen och diskade/städade upp i köket efter helgens bakorgie. Skulle egentligen göra det igår, men när jag kokat makaroner till middag lyckades jag med konststycket att välta kastrullen med kokhett vatten utan att hinna hoppa undan, så jag ägnade rätt mycket tid åt att stå i duschen och spola vänsterfoten med iskallt vatten istället... Såg för mig att det skulle bli brännblåsor och ont, men så hämtade jag upp Unni på väg till quizen, och hon hade en tub Burn Gel som hon sa åt mig att omedelbart smörja in foten med. Och hurra!! Idag syns nästan ingenting!! Så nu har jag köpt en tub, om olyckan skulle vara framme igen. Men som tjejen på Apoteket sa: "Takk for handelen, håper du aldri får bruk for den"... :)

Quizen, ja. Det blev en stolpe ut-kväll av sällan skådat slag. Det är väl en sak när vi inte har en susning, men när vi väljer mellan två alternativ och konsekvent väljer fel, då är det frustrerande.

Några av frågorna vi inte alls visste svaret på:

Vad heter Noel Gallaghers nya band?

Vem spelade rollen som doktor Frankenstein i filmen från 1931?

Hur många fyrar finns det längs Norges kust?

Vad hette Norges första statsminister efter unionsupplösningen?

Vilket bilmärke hade modellen Silver Ghost?

Vem regisserade The Big Lebowski og vem spelade huvdrollen?


Nu vet vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0