Segern är vår...!

Sådärja, nu har vi inkasserat säsongens första quiz-seger! Med god marginal dessutom - trots att vi missade den sista 5-poängsfrågan helt (då ingen av oss kände igen Judas Priest och följdaktligen heller inte kunde namnge bandets vokalist, gitarrist etc).
Vi var helt enkelt SÅ bra! :)

Vad kunde vi då? Jo, bland annat följande:

Vilken norsk kändis fyllde 40 år häromdagen?
(Märtha Louise)

Vad är direktnumret till alla polisstationer i Norge? (02800)

Vilka spelade huvudrollerna i Shawshank Redemption? (Tim Robbins & Morgan Freeman)

Vilket land i världen var först med kvinnlig rösträtt och när skedde detta?
(Nya Zeeland, 1893)

Hur många stämmor är det i en blandad kör - och vilka? (4 stämmor: alt, sopran, tenor, bas)

Vilket år var The Shadows med i Eurovision Song Contest och vilken placering nådde de?
(det här var såklart en fråga för mig - jag visste det var 1975, men blandade ihop deras
placering med Olivia Newton-Johns året innan. De kom tvåa, jag trodde de blev fyra...)

Vad är en scintigrafiundersökning? (... och det kan jag inte svara på just nu men vi hade
i alla fall rätt igår!)

Vad hette den man som avrättades i USA förra veckan? (Troy Davis)

Vilken kommun har en hummer i sitt kommunvapen?
(Tysfjord)
_ _ _ _ _

Rätt modell för just din figur. Pöh. Säkert. Sist jag kollade in en artikel om jeans för alla slags rumpor och former hamnade jag i kategorin "lagårdsdörr" men uppmaningen "du bör helst använda kjol". Tack för den.

Den här gången har de undvikit sådana benämningar (alltså, vem i hela världen vill få veta att bakdelen liknar en DÖRR?) - men det hjälper ändå inte särskilt mycket. "Undvik jeans med för korta ben som kapar formen på benet", är rådet om man är lång. Jamen då får väl tillverkarna börja producera längre jeans då! Det är inte ofta jag hittar tjejbyxor som är tillräckligt långa, ofta fattas det typ en decimeter. Och killbyxor har sällan plats för min rumpa - för är du lång, då ska du liksom vara smal också. Gaah!!

Fast när jag nu klagat klart ska jag erkänna att jag faktiskt hittade ett par byxor på Lindex förra veckan - och de passade helt OK både på längden och tvären! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS!!!! (även om det gått några dagar sedan)

Mostra

2011-09-30 @ 14:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0