Städ- och omorganiseringsdag

Pffft!

Har varit på jobbet hela dagen. Jag vet, jag vet, man ska inte jobba för mycket och det är helg och allt det där - men det här var nåt jag hur som helst inte kunnat göra med elever snurrandes runt mig. Vaktmästarna har satt upp hyllor i det som tidigare var städpersonalens garderob/ kontor (de har flyttat till ett annat rum) - så nu har jag äntligen fått ett eget magasin! Och idag har jag flyttat, omorganiserat, städat - utan avbrott.

Känner mig rätt nöjd... :)

Magasinet innan jag satte igång:



... och några timmar senare:



Det ser kanske inte så mycket ut för världen, men det tog sin tid - inte minst att räkna ut var allt ska stå. För jag vill helst inte lyfta runt på böckerna mer än nödvändigt...  Det är fortfarande väldigt luftigt - men meningen är ju att jag här ska förvara huvuddelen av läromedlen, och just nu är det mesta utlånat. Fast jag lär ju hinna fylla hyllorna med annat innan läroböckerna kommer in igen...

Kontoret innan:





... och nu:



Sist jag hade det så här välstädat var det flera elever som trodde jag skulle sluta på skolan. "Det ser ut som du har städat ut och är på väg härifrån", som en av dem sa. Hm. Säger kanske mer om mitt (bristande) ordningssinne än nåt annat... :)

De tomma hyllorna ska fyllas med diverse utrustning från medier & kommunikation - lärarna vill att jag tar över utlån av kameror, sladdar och annan elektronik.

Vet ni - nu när jag tänker efter inser jag att inte en bok, inte en tidning, inte en film - ingenting - står på samma ställe som när jag började jobba här. Jag har flyttat på allt! En del saker flera gånger... Själv tycker jag att jag fått till det ganska bra - men det finns naturligtvis inga färdiga svar. Och det som är rätt idag är kanske inte lika rätt imorgon.

Well, då får jag väl flytta runt alltihop en gång till! :)

Nu ska resten av helgen ägnas åt avslappning. Ska läsa, se film, kanske gå en tur. Och förvälla svamp. Rensade allt igår kväll, ute på verandan (ja, för piggarna sprätter ju åt alla håll så jag ville inte hålla till inomhus) - hann precis innan det blev för mörkt. De sista svamparna såg jag nästan bara konturerna av...

Fortsatt trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad fint det blev! Det är verkligen lyxigt att biblioteket sköter alla utlån! Ligger pall fortfarande jag - var ut en sväng, men orkar typ inget. Blir vila här också resten av helgen.

2011-09-10 @ 19:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0