Bysprinten 2012

Jahapp, så är årets upplaga av Bysprinten till ända. I det längsta trodde jag på svensk seger, men så ramlade Teodor Petterson i sista kurvan... äsch!! Därmed stod norske Eirik Brandsdal som segrare i herrklassen. Damklassen vanns av schweiziska Laurien van der Graaff.













Bra stämning som vanligt!! Men mindre folk - kanske det har att göra med att det är långhelg?

Jag och Arnhild hade placerat oss strategiskt precis framför en av filmkamerorna - jag viftandes med båda mina svenska flaggor (ja, lika bra att ta i!). Svågern ringde dock och rapporterade att han inte såg oss trots noggrann spaning på livesändningen på nätet. Det visade sig att det nog inte var så smart att stå där, precis där kameran svängde fram och tillbaka för att följa löparna i spåret... Rickard fick till slut syn på flaggorna där de svischade förbi, men inte på mig. Inga 15 minuter i rampljuset i år, inte! :)
_ _ _ _ _

Jag promenerade till och från stan - och det är tydligt att vintern håller på att släppa sitt grepp:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0