Ett litet mysterium

Hmm... mystiskt!
 
I våras köpte jag in den sista delen i Christopher Paolinis Eragon-serie, Arven. Inte långt efteråt var den försvunnen. Jag skickade mail till kollegorna och efterlyste boken (plus en del annat som fått ben och vandrat ut från biblioteket) men utan resultat. Tänkte att det kanske var en elev som tagit den med sig och glömt att registrera lånet men att den ju kanske kunde dyka upp av sig själv. Så icke.
 
Inte förrän idag, vill säga.
 
Jag höll på att flytta tillbaka de sista böckerna...
 
 
... och när jag lyfte på den röda pärmen, vad visade sig ligga under den? Jo, B-O-K-E-N!!
 
 
Det mystiska är att det inte är jag som lagt dit den. Vilket får mig att undra vem som gjort det.
 
Men skit samma, nu är den på plats och jag vet om en låntagare som väntat länge på att få låna och som kommer bli glad... :)
_ _ _ _ _
 
Höstkänsla i Mosjøen idag:
 

Har i vanlig ordning med mig en del jobb hem, denna gång en kartong med diverse gamla böcker som jag tror kan kasseras men först måste jag kolla utlånsstatistik, om det finns andra mer uppdaterade böcker i ämnet etc. Och jo, jag ska på jobbet imorgon. Annars går det inte ihop sig innan skolstart. Fast ikväll ska jag koppla av med nya Sherlock Holmes-filmen, den med Noomi Rapace. Om jag håller mig vaken, vill säga.
 
Trevlig helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0