Jobblördag

Näh. Det blev inte Sherlock Holmes igår kväll - jag halvsov i soffan och tittade på OS istället, sen somnade jag visst ordentligt nångång utpå kvällen och vaknade 03.00. Fortfarande i soffan. Bara att vingla isäng. Tur jag har en TV som slår av sig själv när ingen tittar på den (eller ja, jag antar att den går in i standbyläge när ingen fipplat med fjärrkontrollen på ett tag). Desutom hade jag tydligen sinnesnärvaro att låsa dörren innan jag intog ryggläge, även om jag inte riktigt minns det (heller) - har sovit med olåst dörr i bagarstugan på Holmön hela sommaren utan att blinka, men det känns lite annorlunda här...
 
Idag har jag varit på jobbet och bland annat lyft på plats en del möbler (jag är både stark och tjurig när jag väl bestämt mig, inte en chans att vänta till på måndag då jag säkert skulle fått hjälp), och så har jag mot bättre vetande börjat gräva i kartongerna med nya läroböcker. Det är en mardröm att registrera klassuppsättningar när man inte kan lägga in exemplaren direkt, för risken är att jag blandar ihop streckkoderna när jag ska knappa in allting manuellt här hemma. Men om jag inte börjar, och strömmen inte kommer tillbaka när det är tänkt (på onsdag), ja, då sliter jag rejält med att få allting klart till skolstart. Så därför...
_ _ _ _ _
 
Måste bara dela syrrans statusuppdatering på Facebook från igår:
 
Känner mej som en USEL pedagog när sonen undrar vad livbojen är för något när vi åker färjan hem i em, jag säger att den får man bara kasta i vattnet när någon ramlat i och inte kan ta sig upp ur havet själv. Sekunden senare är han i rask takt på väg att klättra farligt högt upp på relingen. När jag påtalar det farliga med att ramla i havet mitt ute på kvarken lyser det ur hans ögon och han säger: "Kasta livbollen"!
 
Jag skrattade så tårarna rann... alltså, han är fenomenal, den lille killen!! Men av och till lite för klyftig för sitt eget bästa... :) :)
 
_ _ _ _ _
 
Nu: Sherlock!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0