How Santa got his job

Imorgon är det dags för de fyra sista julberättelsepassen. Det har gått bra i år också
- jag är imponerad över hur duktiga eleverna är på att sitta stilla och lyssna!
 
Dock har de inte ätit fullt så många pepparkakor som beräknat - men det innebär å andra sidan att jag får mer kakor med mig hem till jul. Antar att släkten tycker det är OK... :)
 
Nu har jag förresten hittat en perfekt högläsningsbok:
 


OK, det är en bilderbok. Reading age 4+. Än sen? Eleverna har inte haft nåt emot vare sig Mumindalen, Bullerbyn eller Teskedsgumman. Och när det gäller engelska bör texterna hursomhelst vara enkla så att alla elever kan hänga med. Den här verkar dessutom rätt kul!
 
Nåja, jag får satsa på att få tag i den till nästa jul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0