Inte ikapp

Tja, vad kan jag säga? Det sket sig. Med helgplaneringen, alltså. Jag blev färdig med biskvi- och pepparkakebak, och jag frostade av frysboxen. Och virkade ett par mormorsrutor (fast inte så många som behövs). Och förberedde julberättandet. Men allt det andra återstår...
 
Igår var det säsongsavslutning på quizen (se inlägget härunder) och idag var det sista innebandyträningen innan jul. Jag hade tänkt vara med, men backade ur. Stannade kvar på jobbet och fixade med diverse istället (effekten av att läsa julberättelser i nästan alla klasser är att allt annat jag skulle gjort samlas på hög). När klockan blev 18 gav jag upp, tog en liten runda på Sjøsiden (köpcentrat) som har kvällsöppet till kl 20 såhär innan jul - men trött och hungrig och med begynnande huvudvärk är en dålig kombination när man ska leta julklappar, så ganska snabbt vände jag hemåt. Nu har jag i alla fall plockat fram de julklappar jag köpt hittills - bara att försöka komma på vad mer som ska inhandlas. Julkorten har jag också plockat fram, men inte gjort nåt med. Än. Och så har jag strukit juldukar - inser att om jag överhuvudtaget ska julpynta måste jag göra det NU för det är bara en vecka tills jag åker till Sverige, och när jag kommer tillbaka är det ju dags att plocka undan allt igen...!
 

Några av mina tidigare alster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0