Sportlov

Ledig!!!

Är hemma i Sverige - kom i fredags kväll och stannar en hel vecka. Pappa kom iland från Holmön redan i torsdags så hela gänget tog emot mig i Vännäsby.

Igår förbarmade sig pappa över garage-/uthustaket. Vem vet när det kunde rasat under snömassorna? Ingen fara längre! :)



Och så läste han saga med lilleman - vet inte vem som njuter mest?



Pappa och jag agerade barnvakter ett par timmar igår, medan lillemans föräldrar åkte till ByggMax och köpte golv och lister. Jag var rädd att han skulle bli ledsen när de åkte - men han reagerade knappt. Vi lekte järnet, och sen såg vi Pingu och Traktor Tom på datorn. När han började se trött ut sa jag att "nu ska vi gå upp och sova". "Nääää", sa han. "Men är du inte trött?", sa jag. "Näää", sa han. Jag lyfte upp honom, letade rätt på en napp - och när jag kommit halvvägs uppför trappen somnade han mot min axel. Han vaknade inte när jag la honom i sängen och inte när jag smög mig därifrån fem minuter senare. Lilla gullunge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0