Kanalutbud

Bestämde mig för att utmana plusgraderna och regnet imorse, och gick ett varv runt Åremma. Regnstället höll det mesta av vätan ute, men jag fick hälla vatten ur skorna när jag kom hem...
_ _ _ _ _

Nu är programkortet på plats i min nya TV. Och jag blir närmast matt bara av att bläddra igenom alla kanaler som jag nu har tillgång till... sisådär 150 stycken. Å andra sidan är det väl inte alla som är lika intressanta - franska, italienska och arabiska nyhetskanaler kan jag klara mig utan, liksom ett helt gäng sportdito med allt från fotboll till - golf. Men visst, här är också flera filmkanaler som verkar riktigt lovande... så jag får väl passa mig så jag inte blir en ännu värre soffpotatis än idag! :) 

Just ikväll handlar dock det mesta om SVT1 och NRK1 - schlager på båda kanalerna. På norska sidan är vi framme vid finalen. Har ingen direkt favorit. Startfältet spänner från 16-åriga småtjejer till den 76-årige amerikanske countrysångaren Bobby Bear...
_ _ _ _ _

Stackars lilleman och hans föräldrar! De har två värmepumpar, men den ena har krånglat ända sen starten - utan att leverantören vill erkänna att det är nåt fel på den. Det är bara en vecka eller två sen de senast var där och fixade den (eller rättare sagt, "vi hittade inget fel, det är nog för att ni har en äng eller en sjö i närheten" - märkligt då att pumpen vid sidan av fungerar klockrent), men häromdagen var det dags igen. Pumpen hade stannat och det var svinkallt när de vaknade. Så lilleman fick äta frukost iklädd luva och sticketröja:



Brrrr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0