Vitt och vått



Nja, fullt så illa är det inte. Men nästan...! Jag faller till föga och kommenterar vädret idag igen:

Regnet kom. Men först efter att det snöat typ en decimeter till.





Brevlådorna på min gata ligger lite pyrt till:



Fast än så länge ser man dem i alla fall! :)

Och ja, väderstationen kämpar också:



Naiv som jag är kollade jag väderprognosen på yr.no tidigare idag. Då hade de ritat in bortåt 30 mm regn och ett par plusgrader på fredag - inte bra, för då ska jag köra över fjället och hem på sportlov. Nu har de dock korrigerat prognosen - eller snarare åstadkommit en helt ny: -2 och lätt snöfall. Mycket bättre! :)

Fast om ett par timmar är det dags för nästa uppdatering, och då vet man ju aldrig vad som händer...
_ _ _ _ _

Psst! I fredags hade den norska filmen Thale premiär. Kolla in trailer här! Vet ni vad? Den är inspelad i Mosjøen med omnejd!! Nej, jag har inte sett den. Tycker trailern är tillräckligt skrämmande. Men de jag pratat med som har sett den tycker den är bra. Kuriosa: pappan till tjejen med svansen är studierektor på Mosjøen vgs! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0