Snö

Himmel, som det snöade inatt! Jag fick hjälpa syrran att knuffa bilen ut på vägen imorse - hon skulle till Sävar och jobba. Sen gick Rickard med Rasmus till dagis, men lämnade vagnen hemma då den skulle kört fast omedelbums. En stund senare var det min tur att möta snömassorna. Inte så mycket som julen för två år sen då pappa och jag fick ploga oss ner till Norrfjärden - men tillräckligt.

Men redan efter ett par mil märktes skillnad - inte alls lika mycket snö längre inåt landet (jag tror bestämt att Vännäsby är ett riktigt snöhål). Efter Tärnaby slutade det snöa helt. Här i Mosjøen ligger temperaturen kring noll och det är nånstans mellan en och två decimeter snö. Inga fluffiga drivor, men vitt i alla fall.
_ _ _ _ _

Har egentligen gett upp det där med nyårslöften, då de ändå brukar skita sig. Men om jag nu skulle avlagt ett löfte hade det nog varit att läsa mer böcker, och ägna mindre tid åt datorn...

... och så står ju min fina motionscykel bredvid soffan och skrattar åt mig. Men skrattar bäst som skrattar sist. Jag ska börja cykla igen. Snart!!

Men jag börjar med bokläsningen. Provar en för mig ny bekantskap: Giles Blunt. Lovande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0