Holmön

Sådärja, nu är jag på plats på Holmön!! Och får man tro den snaste uppdateringen från Trafikinformationscentralen hade jag tur som tog mig ut med färjan - för nu står den still på grund av tekniska problem. IGEN. Hur f-n ska man kunna lita på en båt som efter TVÅ MÅNADER på varv bara funkar i ett par dagar innan nya problem uppstår??? Aaaaagh.
 
Nåja. Ut på ön kommer folk sig ändå - vi har ju (tack och lov) Öfararen som suppleringsbåt under sommaren. Problemet är bara att den har väldigt begränsat lastutrymme - och inte tar bilar. Med andra ord blir det en jäkla flaskhals om inte problemet avhjälps snabbt...
_ _ _ _ _
 
Nu har jag börjat fixa i bagarstugan - har klätt in golvet med täckpapp, dammsugit lister, tak och väggar samt gått över alltihop med en trasa. Dock bara med vanligt vatten till att börja med - har kommit fram till att det är säkrast att få bort så mycket spindelnät, damm och annat som möjligt innan det är dags för målartvätten.
 
 
Imorgon blir det målartvätt och spackling (typ tusen spikhål) - i den bästa av världar skulle jag gärna hinna gå igång med målningen, men vi får se.
_ _ _ _ _
 
Pappa och jag var en sväng till kyrkogården idag och tittade på mammas gravsten, som kom förra veckan. Den blev jättefin.
 
 
Det blir en konstig sommar det här, utan mamma. Men vi som finns kvar har varandra, och det är skönt.

Kommentarer
Postat av: Lisen

Bagarstugan blir jättefin,kommer o tittar sen.
Vacker gravsten.

2012-07-02 @ 22:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0