Young @ Heart

Den här speed-semestern har det inte blivit mycket tid över till TV-tittande. Ett och annat avsnitt av M.A.S.H, en och annan rekonstruktion av brott på TV4 Fakta tillsammans med pappa, innan jag stupat i säng. Och ja, Bilar tillsammans med lilleman (vi såg en snutt på DVD varje kväll hela förra veckan, perfekt för att få honom att slappna av och somna...).
 
Men igår såg jag nåt helt annat - dokumentären Young @ Heart. Vilka fantastiska människor! Jag både skrattade och grät.
 
 
_ _ _ _ _
 
Annars? Tja, igår morse följde jag syrran och ungarna till Vännäsby (pappa storfiskarn återvände hem från Norge igår kväll efter en vecka i Saltdal). Medan de var härute hann vi bl.a. fiska abborre, räfsa hö, plocka jordgubbar, bada i havet (ja, lilleman alltså, vi andra tyckte det var för kallt), åka in till akuten (då lilleman gjort illa armen - det visade sig vara en laxation - tror jag det heter - men den hade gått till sig av sig själv innan vi kom in till sjukhuset - skönt), fira pappas 73-årsdag (lilleman ville hemskt gärna hjälpa till att öppna paketen), åka ner till Byviken och titta på "gula fäjjan" och de andra båtarna - med mera. Och imorgon kommer de ut igen, hela familjen!
 
Jag åkte ut till ön igen igår kväll, och idag har jag fixat med lite diverse (strukit tvätt, städat bagarstugekammaren, monterat rullgardiner...). Imorgon inbillar jag mig att jag ska städa huset och baka en blåbärscheesecake. Just nu inbillar jag mig att det är lämpligt att stappla isäng, snart gäspar jag käkarna ur led. God natt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0