Bibliotek-makeover del 2

Hm. Man kan få träningsvärk av att flytta ett bibliotek, har jag precis upptäckt.
 
För som sagt - det blir nytt golv i hela biblioteket!! Därmed har jag ägnat de två senaste dagarna åt att flytta all facklitteratur till skönlitteraturrummet (där vi ju fick ny golvmatta så sent som i maj). Jag håller alla tummar jag har för att golvfirman hinner byta matta innan jag kommer tillbaka efter semestern i början av augusti - men de har mycket att göra så i värsta fall blir det inte av förrän dagarna innan skolstart. Och då har jag antagligen inget annat val än att hålla stängt tills jag fått allt på plats. Men den dagen, den sorgen - jag satsar på att allt går som det ska! :)
 
Före (eller ja, nästan i alla fall, jag hann börja så smått innan jag kom på att ta fram kameran):
 
 
 
Efter (hyllorna ska vaktmästarna bära ut i matsalen innan golvläggarna kommer):
 
 
 
Och i skönlitteraturrummet blev det istället en aning trångt... Vad? Rörigt? Nejdå, det finns ett system i kaoset! Kollegan som kom förbi idag såg först lite förskräckt ut - men sen klättrade hon sonika över alla travarna med böcker för att få tag på precis den hon ville ha. If there's a will, there's a way!
 
 
 
Och nu är det hög tid att packa det sista - imorgon eftermiddag styr jag kosan mot Sverige
och S-E-M-E-S-T-E-R! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0