Jobbdag

Tänk så rätt jag valde! Inte nog med att det var en knallfin dag igår (perfekt att vara ledig) - dessutom har det varit grått och mulet hela dagen idag (perfekt att vara på jobbet). Av och till lyckas yr.no i sina prognoser, minsann.

Vad har jag då gjort på jobbet?

Jo:

- Skrivit ut påminnelser om försenade lån (låg ett par veckor efter, som vanligt).

- Uppdaterat alla Kippermoens bok- och materiallistor (fjolårets ligger här - det är alla som inte är märkta Sentrum eller Marka, alltså de flesta...) och mailat ut dem till lärarna - hör jag inga protester innan mitten på veckan ska jag konvertera dem till pdf och byta ut de gamla på hemsidan.

- Beställt bokplast och streckkoder

- Försökt förbereda mig till morgondagens ledningsgruppsmöte som jag kallats till för att informera om vad som händer på bibliotekavdelningen (uppdatering av handlingsplan, projektansökan till ett nynorskprojekt, status för läromedelshanteringen, kommentar till ombyggnation på en av avdelningarna, lite om tankar och planer för nästa skolår)

- Städat och strukturerat magasinet (som hunnit fyllas upp en hel del sen jag tog det i bruk) inför floden av läroböcker som snart väller in (och nä, allt kommer inte få plats...)

Ja, och så hann jag katalogisera en del undervisningsfilmer också.

Men nu får det räcka. Skulle egentligen sett lite på det där nynorskprojektet vi ska försöka få till nästa år, men nu orkar jag inte mer. Klappar ihop för dagen och går en promenad till Marsøra för att få lite frisk luft innan jag återvänder hem till soffan och TV:n... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0