The Hunger Games

Det blev succé direkt för "Hunger Games", skriver Expressen idag. Jamen det förstår väl jag, det - filmen var riktigt bra!! Den motsvarade mina förväntningar, även om det naturligtvis saknas en del jämfört med boken (men så är det ju alltid).

Precis som vi misstänkte drog vi upp medelåldern rejält. Vi, det var fyra (snart) medelålders bibliotekarier. De andra var högstadie- och gymnasieelever, stort sett. Träffade flera av "mina" elever, så jag räknar med att de dyker upp på bibblan på måndag för att höra vad jag tyckte.


_ _ _ _ _

Uppehåll när jag vaknade imorse. Men innan jag kom mig ut för att gå en promenad var det strilregn... så det blev Åremma runt i gummistövlar och regnställ. Närmare två timmar senare var det skönt att komma hem och ta en varm dusch.

Hade egentligen tänkt baka biskvier ikväll (har en beställning till påsk) - men nu har jag precis fått en pizzainvitation från Unni, så då drar jag på mig regnstället och tar en promenad nerför backen istället. Kan ju alltid baka imorgon! :)
_ _ _ _ _

Oh! Idag skulle man varit i Umeå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0