Där regnbågen slutar

 
Ny dag med villervallaväder. Fast idag tog jag det säkra före det osäkra och behöll regnbyxorna på när solen tittade fram. Och jodå, fem minuter senare vräkte det ner igen...!
 
Ni vet, det där man brukar säga om att hitta guld där regnbågen slutar? Vet inte riktigt jag, men det här känns mest ironiskt - för det där ni ser mitt i bilden, det är Mosjøens soptipp...



... eller OK, återvinningsanläggning heter det väl. Och jodå, det kastas ju mycket som man egentligen borde ta vara på - men guld...? Nja.

 





Längst uppe på Rynesåsen håller nån på att bygga ett nytt hus. Oh boy, den här utsikten skulle jag inte ha något emot!!



Igår blev det inte mycket gjort här hemma. Idag är jag på gång även om det gick trögt i starten. Har bakat en långpannekaka, och ska snart ta två mjuka kakor ur ugnen (som ett resultat av att jag hade gammalt margarin - bäst före mitten av juli - i kylen, och dessutom ännu äldre ägg - men så länge de ser OK ut när man knäcker dem och de inte luktar så tutar jag och kör). Snart är den tredje tvättmaskinen klar och berget med disk står och torkar i diskstället. Kanske dags att grädda lite pannkakor så blir jag av med de sista äggen?
 
Planerna på att dammtorka är dock än så länge bara planer.

Kommentarer
Postat av: Tova

För ett år sedan gick regnbågen ner på andra sidan E4:an från där Eva och jag befann mig sedan bröt sig en gul stråle sig lös och gick rakt ner i mitt knä. Eva hävdade att jag är skatten men alla sorger rann ur mig och sedan dess har jag funnit många skatter. Önskar du finner dina också. :)

2012-09-16 @ 21:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0