Hobbiten

Ikväll skulle jag förena nytta med nöje. Hann aldrig på bio medan Hobbiten gick, så nu lånade jag hem DVD:n (även om den typen storslagna filmlandskap ju gör sig ju bäst på bioduken). Och istället för att sjunka ner i soffan satte jag mig på träningcykeln -  hann 2 mil innan jag föll för frestelsen att inta horisontalläge. Alltid något! :)
 
 
Hm... och när jag väl planade ut insåg jag hur trött jag är, så nu har jag slagit av filmen - får se resten imorgon. Har en dryg timme kvar, och det går bara inte just nu.
 
Vad jag tycker så långt? Tja, det är evigheter sen jag läste boken så jag minns inte så mycket av den och kan därför inte jämföra - men stämningen från Sagan om ringen-filmerna är där. Martin Freeman är som klippt och skuren som hobbit. Emellanåt tycker jag det blir en aning utdraget - och möjligen kan man undra hur en enda bok ska kunna bli tre filmer.
 
Ja, och så får vi ju vänta till nästa film i serien innan Mikael Persbrandt gör entre. Spännande... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0