Plastar för fullt

Det går framåt med läromedelsregistreringen, om än inte riktigt så fort som jag tänkt mig. Det dyker hela tiden upp andra saker: grejer som ska läggas ut på skolans hemsida, räkningar som ska fördelas, en och annan lärare som inte kan hålla sig från jobbet trots att de börjar först på torsdag till veckan... Nåja, 22 kartonger har nu blivit åtta:



... plus ca 100 böcker som jag registrerade i eftermiddags men inte hann plasta:



Jag plastar ca 30 "normalböcker" i timmen om det inte tjorvar, folianter och en del andra böcker med knäppa pärmar tar lite längre tid. Och ja, jag håller på att bli less. Och så får jag ont i nacken. Och trots att antalet kartonger sjunkit drastiskt har jag fortfarande mer än hälften kvar - de största och mest välfyllda lådorna återstår...



Men - på plussidan är att jag redan hunnit lyssna på två ljudböcker under arbetet! Finns ju ingen anledning att sitta i ett knäpptyst bibliotek - plastning kräver liten tankemöda så då kan man lika gärna fly verkligheten en stund. När böckerna ska registreras i katalogsystemet måste jag däremot se till att vara fokuserad så det inte blir nåt fel.

Det har blivit ganska välfyllt i läromedelsmagasinet efter hand - ska bli skönt att få låna ut det mesta om några veckor:



- - - - -

Väderomslag på gång?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0