Effektiv helg

Puh! I helgen har jag (i alla fall så långt) hunnit göra det jag tänkt. På fredag kväll bakade jag 90 biskvier (årets sista, för nu har jag inte mer ingredienser) samt gjorde en pepparkaksdeg (även det den sista, hoppas jag). Igår var jag på stan och fixade julklappar (och njöt den stora fördelen med att bo i en småstad - ingen av affärerna hade mer än 2-3 personer i kö när jag skulle betala). Så var jag en sväng till den sportbutik där vi som är medlemmar i skolans idrottsförening får 15% rabatt och där jag också hade presentkort på 2x200 kr, och hittade ett par allvädersbyxor som egentligen kostade en tusenlapp men som nu blev mina för 450 spänn. Sen hälsade jag på hos Unni & Veronika som var på skolan och bakade (skulle egentligen varit med, jag också, men kände att jag helt enkelt inte hade tid). Så for jag hem och packade ett par kartonger med husgeråd samt alla äggkoppar (och undrade för mig själv varför jag samlat så många). Idag har jag skrivit julkort, bakat två mjuka chokladkakor (som jag och Unni behöver om vi skulle få tid att göra cake pops innan jullovet), tvättat ett par maskiner och packat ännu fler kartonger. Har slut på bubbelplast och silkespapper, så nu kör jag den innovativa modellen. Äggkopparna trädde jag in i sockar (istället för den sedan länge planerade genomgången av garderoben med avsikt att kasta alla nötta sockar - flera med hål i - fick de nu en sista chans att göra nytta för sig). Dessutom har jag kommit på att mycket kan lindas in i ett par varv med vanliga plastpåsar för att bli mer stöttåligt. Och plastpåsar jag har i överflöd - än så länge...
 
Planen är att fylla bilen med så mycket jag bara kan när jag kör hem för att fira jul. Pappa har lovat att jag kan stapla kartonger i lägenheten i Sävar tills vidare - jag har ju än så länge ingen aning om vilken slags bostad jag får tag i i Piteå, eller hur mycket plats jag kommer ha. Hursomhelst tänker jag att ju mer jag får med mig, ju mindre är det kvar att frakta sen. Fast jag inser också att jag har bra mycket mer grejor här nu än jag hade när jag flyttade hit - och att det knappt kommer märkas att jag pressar bilen till bristningsgränsen...
 
Nå. Den dagen, den sorgen. Planen för det som återstår av den här helgen är att grädda pepparkakorna. Eller koka knäck (som jag också planerat). Eller helst båda delarna. Fast först måste jag nog äta middag, känner att det är ett tag sen frukosten...!
_ _ _ _ _
 
Favorit i repris! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0