Jullov

Sådärja! Nästan två veckor ledigt! ;-)

Mosjøen igår eftermiddag precis innan jag åkte:



Djurliv längs vägen - fattar inte att renarna är så orädda, och obenägna att flytta på sig:



Kom till Sävar vid midnatt och stupade isäng. Imorse hämtade jag pappa i Norrfjärden - vackert på Kvarken!!



Vi tog in och klädde granen, hängde upp ljusslingan ute på bron, och så lade jag in sill. Sen styrde vi kosan mot Vännäsby och småtrollen. Ljuvliga ungar!! Nu ikväll somnade en varm och febrig liten Lovisa i min famn... hoppas både hon och storebror (och deras pappa) kryar på sig tills imorgon.

Glashalt ute, jag satte en rejäl rova när jag klev ur bilen i eftermiddags. Smackade bakhuvudet i isen... tur man är tjockskallig - känner i alla fall inga men så långt.

På hög tid att lägga sig - resten av huset sover redan. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0