På tur

I morse när jag kollade väderprognosen spådde meteorologerna regn och åska för morgondagen. Bäst att passa på medan det fortfarande är fint, tänkte jag, och begav mig ut på dubbla turer - runt Åremma imorse och upp till TV-tornet nu ikväll. Svettigt värre... det var +20,4 redan när jag vaknade kl 07.15 och sen har det bara gått uppåt. Nu är det mulet och det kommer ett och annat vindpust så det går i alla fall att andas, och temperaturen sjunker långsamt. Har jag förresten sagt hur himla skönt det är att bo i en suterränglägenhet när det är värmebölja? Härinne går temperaturen aldrig upp över 20 grader!!
 
Hur som. Det varma vädret fick mig att börja fundera på om man kan äta glass till middag? Jag övervägde det seriöst, men det slutade med kycklingsallad. Laddar för rejäl glassdessert istället...! :)
 
Första turen:
 
 
 
Andra turen:
 
 
Vilken service uppe vid tornet - en dricksvattentank!
 
 
Titta vad som slagit ut!!
 
 
Nu ska jag snart sjunka ner i soffan och se den nya Tom Cruise-filmen Jack Reacher.
Och äta glass...!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0