Bagarstugan

Jag hann inte så mycket som jag tänkt på Holmön den här veckan (men så är det ju alltid... jag är lite av en tidsoptimist). Har köpt en ny ytterdörr till bagarstugan som är helt obehandlad, och som jag hade trott att jag skulle hinna olja och måla. Inte då. Det får bli till semestern. Men olja, färg, rollrar och penslar är i alla fall införskaffade. Invändigt är själva bagarstugan så gott som klar nu. Pappa har snickrat sofflock till den gamla soffan från farmors barndomshem, och jag har klätt locket med 4 cm skumgummi och ett blått överdrag (som är ett gammalt överkast - har ett likadant på sängen). Och sängen: nu är den nya sköna madrassen på plats. Och det kommer upp mer och mer på väggarna. Gäller bara att hejda sig innan det blir för plottrigt... :)

Men först - minns ni hur det såg ut innan? Så här:




Så här ser det ut nu! :)











Jamen, just det. Hängrännan är också på plats! Den monterade jag och pappa i fredags. Den gröna rännan är den gamla - den gick bara förbi dörren. Nu är det ränna längs hela väggen, och jag slipper plask på verandan. Verandan, ja. Ser fram emot den första sommaren med egen uteplats! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0