Cupcakes

Idag har jag testat ett nytt cupcakes-recept, från The Hummingbird Bakery: kakeboken. En chokladvariant även denna gång (funderade på banancupcakes men ändrade mig i sista stund).
 
Resultatet blev alls icke så dumt! Även om jag tycker det blir ganska sliskigt med (för) mycket glasyr. Den här glasyrvarianten är med smör, nästa gång ska jag prova med Philadelphiaost. Fast oavsett variant ska det vara ganska mycket florsocker i smeten...
 
 
Annars har det varit en kall och grå dag. Jag var ute och gick ett par timmar på förmiddagen iförd shorts - fick hålla tempot uppe för att inte frysa (alltså, jag såg att termometern visade +7,4 men vadå, det var ju plusgrader i alla fall!). Enligt yr.no har vi haft strålande sol hela eftermiddagen. Jo, pyttsan. Jämngrått. Fast jag hoppas icke desto mindre att de har rätt när de ritar in sol och fler plusgrader för imorgon!

Kommentarer
Postat av: Rickard

Det där såg ju inte fel ut :)

2013-05-27 @ 11:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0