Var sak på sin plats

Äntligen har jag fått system på läroböckerna! Alltså, jag har haft ett system - som har varit närmast obegripligt för andra än mig. Och hur praktiskt är det? Nu har jag delat upp böckerna i fellesfag (de ämnen som är gemensamma för alla program: norska, engelska, matte, naturkunskap, samhällskunskap och gymnastik) och programfag (de ämnen som är specifika för de olika utbildningarna). Alla fellesfag-böcker står nu i magasinet inne i biblioteket (bakom skjutdörren i tidningshörnan för er som varit där), och programfag-böckerna i det nya magasinet som jag tog över i fjol (rätt utanför biblioteket, tidigare personalrum/garderob för städpersonalen). Vidare är de systematiserade avdelningsvis, och därefter programvis. Och så har jag dessutom satt upp skyltar som visar var böckerna till varje program står.
 
En viss förbättring för de som inte har direktkontakt med bibliotekariens hjärna... :)
 
(Glömde ta 'före'-bilder, men såtillvida man inte känner igen omslagen på de olika läroböckerna såg det typ likadant ut, minus skyltarna - och så var det inte så snyggt städat i hyllorna... hehe)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0