Fin dag

Vilken fin höstdag! Jag körde ut till Sandnessjøen för att hämta den jacka jag lämnade in för ett par veckor sen (jag fick ingen ny men de har lagat de sömmar som gått upp och det ser helt OK ut) - men det tog tid bara att komma ut till kusten för jag gjorde flera fotostopp längs fjorden...
 
 
 
 
Sen satt jag på piren vid småbåtshamnen ett bra tag och bara njöt.
Och så kom Hurtigruten förbi!
 
 
 
 

Det enda som stör utsikten från hamnen och in mot centrum är den där vita gigantbyggnaden mitt i bilden. Det är Slipen - ett skeppsvarv som säkert har behov för varenda kvadratmeter (eller kanske snarare kubikdito). Men om jag blir en smula störd...
 
 
... så måste det vara ett intet jämfört med de som bor i den här tjusiga gamla trävillan med den ståndsmässiga adressen Strandgata 1. Ser ni den där vita klumpen bakom huset? Det är Slipen... och vips har husets invånare förlorat både eftermiddagssol och havsutsikt. Det är typ 50 meter ner till strandkanten, men en koloss i vägen. Surt...!
 
 
Nä, nu ska jag skynda mig ut på promenad innan det blir kväll. Bye bye! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0