Nya kläder

Ooops. Har visst köpt lite kläder igen... :)
 
För två helger sen var Mulligt&Gulligt, en butik som säljer damkläder i ALLA storlekar (från S till typ XXXXL) i Öjebyn i två dagar. Egentligen håller de till i Övertorneå, men så åker de av och till omkring och har försäljning runt hela länet. Eftersom jag missade seansen i Öjebyn trodde jag det skulle dröja åratal innan de dök upp i de här trakterna igen. Så icke. I morse gick jag till ICA Sigvards, den lokala butiken i Sjulnäs, för att beställa rosor till världsbokdagen. På väg ut fick jag av en händelse ögonen på en liten oansenlig lapp på anslagstavlan. Där stod att Mulligt&Gulligt skulle finnas på plats på Roknäs Byagård (ett stenkast från jobbet) fredag 11/4 och lördag 12/4. What!?!?!? Idag och imorgon, ju!!! Så gissa vem som körde dit direkt efter jobbet? Och kom hem med tre skitläckra tunikor och typ 1500:- fattigare? Tja.... JAG!
 
Nu börjar det definitivt bli dags att röja i garderoberna. Sånt där som jag av olika orsaker inte använt på flera år, kan jag ju hellre skänka till en klädinsamling så att det kommer till nytta. Och de nya kläderna, de ska jag sätta igång och använda med en gång. Har gjort den tabben förr, nämligen, att jag varit så rädd om nya kläder att jag knappt vågat använda dem - och så vips har jag vuxit ur dem... korkat.
 
Hur ser de då ut, mina fynd? Så här:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0