Straffrunda

Jahaja. Det var väl bara som förväntat att jag förr eller senare skulle torska. Vad? 5:2-upplägget, såklart. Jag har faktiskt lyckats hålla mig sen 1 mars, men idag sprack det. Det som skulle vara en 5:2-dag blev istället en ojsan-så-mycket-choklad-jag-plötsligt-satte-i-mig-dag... Jag är som vampyrerna, vet ni - fast med choklad istället för blod. Och idag skulle jag börja baka för världsboksdagsfirandet på jobbet - och så råkade jag slicka i mig lite chokladsmet... god natt.
 
Som botgöring satte jag iväg på cykeltur. En lååång cykeltur. Jag har inte lyckats hitta igen cykeltrippmätaren som jag vet att jag köpte häromåret, men om man ser till skyltningen längs cykellederna bör det ha blivit bortåt 25 km. Klubbgärdet-Hemlunda-Hortlax-Klubbgärdet. Hann avlägga studiebesök på bibblan i Hortlax när jag ändå var igång (bilder imorgon).
 
Vackert...! Och Piteå har det Norge saknar: platta cykelvägar!!! Eller i alla fall så pass flacka att till och med jag tar mig fram.
 

Hemlunda

Hemlunda, utsikt mot Infjärden
 
 
 
Öjebyn sett från Hemlunda
 
Från cykelbron över älven 
 
 Smurfit Kappa
 
Spegelblankt... 
 
 
E4:an över älven

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0