Oväntat besök

Alltså, varför är det alltid när man har det som mest stökigt hemma som det ringer på dörren? Som igår kväll. Jag funderade på att ta mig i kragen och börja städa eftersom det mesta blivit eftersatt då jag antingen jobbat eller åkt iväg på helgerna. Men jag hade inte ens hunnit fundera klart förrän det ringde på... ooops!
 
Visade sig vara kollegan som bor ett stenkast bort. Trevligt att hon och hennes kelsjuka tax kom förbi, även om jag skämdes en smula över röran! Och vad tror ni jag gjorde när hon gått? Satte igång att städa med vild frenesi. Gav inte upp förrän framåt midnatt, men då blänkte diskbänken - och (nästan) alla grejer som belamrat köksbord och arbetsbänk var bortplockade. Det var ju nu som hon borde tittat in!
Fast å andra sidan sett - hade hon inte kommit igår kväll hade det antagligen sett precis lika stökigt ut idag... :)
_ _ _ _ _
 
I morse fortsatte min städiver (jobbar ju kväll på onsdagar, så jag åkte inte hemifrån förrän vid 10-tiden). Satsade på att göra nåt som jag skjutit upp typ sen jag flyttade in. Vattnet i tvättstället har runnit undan väldigt dåligt, så nu monterade jag loss röret på undersidan - och hejsan! Där var det grejhojta! Hårtussar och slemklumpar och jag vet inte vad - definitivit inte bara sen i februari. De som bodde i lägenheten före mig kan inte ha rensat på ett bra tag. Men nu är det rent, vattnet swoshar iväg som bara det!! :)
 
Borde göra en liknande operation med avloppet under badkaret, men jag tror bestämt att det får bli en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0