Jäkla byråkrati

Men SUCK. Enligt Skatteverket kan det ta upp till en månad att registrera min flytt till Sverige, så tills vidare är jag folkbokförd i Norge. Därmed kan varken Telia eller Bredbandsbolaget göra kreditkontroll, varpå de nekar mig såväl mobil- som internetabonnemang (detta, believe it or not, trots att internet INGÅR I HYRAN). Så jag sitter här och surfar med kontantkort. Kommer bli en dyr och frustrerande månad... :(

Men annars är allt bra!

Idag har jag varit på stadsbibblan. Mycket nytt att lära... :-) Promenerade till jobbet - det tar en halvtimme. Alldeles lagom! Och fin utsikt:



Det blir nog en smula sporadiskt bloggande framöver, om inte folkbokföringsärendet går fortare än aviserat...

God kväll!

Kommentarer
Postat av: Marie

Visst kör du wifi på skolan och stadsbiblioteket?

2014-02-04 @ 23:27:08
URL: http://mariechjo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0