Registreringsbesiktning

I morse susade jag till Skellefteå för registreringsbesiktning. Inga problem, bilen blev godkänd (till det facila priset av 1700 kr). Besiktningsmannen sa till och med att "den ser väldigt fin ut". Men är allt klart nu? Icke det. Körförbud tills de svenska nummerplåtarna kommer i posten. Problem: de skickas till ens svenska folkbokföringsadress och ingen annanstans. Och folkbokförd blir jag... ja, när Skatteverket får tid. Så nu telefonterroriserar jag Transportstyrelsen för att ta reda på vad som händer. Får dock inte kontakt då deras växel precis har brutit ihop. Säkert mitt fel...
 
Och dessutom: en registreringsbesiktning är inte en vanlig besiktning - så med en gång jag får det svenska registreringsnumret måste jag boka tid för vanlig besiktning. Jaja, den kan i alla fall utföras i Piteå...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0