Fast jobb

TJOHEJ!
 
Jag blir kvar i Piteå - för nu har jag fått fast jobb!!!! Som filialföreståndare i Rosvik (kolla här) - egentligen med tillträde redan 1/10 men chefen ska försöka lösa det så att jag kan vara kvar i Sjulnäs vikariatstiden ut (= fram till årsskiftet).
 
Så himla skönt att åter ha tryggheten i en fast anställning!!!
 
Å ena sidan känns det konstigt att lämna Sjulnäs - jag hade gärna stannat, det känns som att jag har mycket kvar att göra, många idéer att förverkliga. Men det är inte min tjänst och jag visste när jag började att det var för en begränsad tid.
 
Å andra sidan blir det säkert bra i Rosvik också - jag brukar ju trivas var jag än hamnar... :)
Rosvik ligger drygt två mil norr om Piteå, så jag får fortsätta pendla till jobbet. Det är dock en fördel att samhället ligger vid E4:an, så om jag vill kan jag ta Luleåbussen. Skönt att inte vara tvungen att ha bil - om den skulle krångla, om det är blixthalka osv. Till Sjulnäs går det inte att ta sig kollektivt, inte med mina arbetstider.

Lite synd med Rosvik är att biblioteket inte ligger i skolan (låg- och mellanstadium), så jag tror kanske inte man får samma kontakt med eleverna. Å andra sidan ligger biblioteket mitt i byn, mellan Konsum och banken, och är en naturlig träffpunkt för folkbibliotekslåntagarna.

Men nä - det är inte cykelavstånd. Inte med min kondition. Så det blir inga sådana här vackra morgnar från cykelsadeln efter filialbytet - tisdag morgon från Öholmabron:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0