Skitpump

Efter jobbet idag var jag sååå taggad på att ge mig ut på årets första cykeltur. Så skedde icke. Istället gick jag och styrde cykeln tillhopa ca 7 km... Min gamla cykelpump har havererat, så jag gick först till närmsta Statoil-mack för att införskaffa en ny. De hade ingen. Så då vände jag och gick in till stan där de faktiskt hade pumpar på Coop. Pumpade av hjärtans lust, utan framgång. Gick in och klagade på pumpen och fick veta att det nog var jag som inte kunde pumpa på rätt sätt. Öhhh? Gick därifrån, stannade nere vid kajen och ägnade bortåt en halvtimme åt att få pumpjäveln att funka. Resultat? Ett ännu plattare däck än innan jag började!!! Bara att traska hemåt. Med skavsår. Men sen fick jag ett meddelande från en kollega (jag klagade min nöd på Facebook och hon hade sett det), så jag gick hem till henne och fick hjälp av maken som medelst en sån där högtryckspump (typ) fyllde däcket på en sekund. Hurra! Fast sen stod jag och Åsa och surrade så länge att jag gav upp vidare cykelplaner och gick hem och lagade middag istället... 

Men imorgon - då!!! :-) 





Hawaiiwok till ett helt kompani...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0