Cupcakes

Jahaja. Kanske inte så smart att satsa på ett helt nytt muffinsrecept kvällen innan man ska på möte och bjuda bortåt 25 personer på fikabröd, men så fick det bli! Dessutom har jag 2-dag så jag har inte ens provsmakat...

Vad jag gjort? Blåbärsmuffins med citronfrosting och bokstavsströssel! I och med att Biblioteken i Norrbotten konverterar från SAB till Dewey efter årsskiftet - och går från ett klassifikationssystem som bygger på bokstäver till ett som bygger på siffror - så tycker jag det kan vara lämpligt med gravöl över det gamla systemet. Lämpligt nog med strössel vars bäst före-datum passerat med marginal (sssch, säg inte nåt!).

Och så fick jag äntligen användning för min superfina tvåvånings-cupcakes-kupa (eller vad det nu heter??) med plats för 24 kakor och med ett praktiskt lock med handtag. Enkelt att bära med sig! Fick den av bästa Unni för ett par år sen. Takk kjære søster!! 

För den som undrar: nä, jag är fortfarande inte vän med min ugn - även om jag nog bakat mer de senaste veckorna än sen jag flyttade från Norge. Vi har övergått till nåt slags stillatigande ställningskrig, spisen och jag. Om jag sätter temperaturen 25 grader över vad som står i receptet och gräddar 1,5 gånger så länge - då går det någorlunda. Om än inte helt som det ska.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0